keskiviikko 12.8.2020 | 17:52
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

Vestia saa asiakkailta hyvät arvosanat – Tärkeimpänä asiana pidetään jäteastian tyhjennystä sovittuna aikana

SEPPO KANGAS
Pe 31.7.2020 klo 18:00

Olet lukenut 1/5 ilmaista artikkelia.

Kuntien omistaman jätehuoltoyhtiö Vestia Oy:n asiakkaat pitävät jätehuollon kustannuksia kohtuullisina ja ovat tyytyväisiä jätehuollon toimivuuteen. Tärkein asia asiakkaiden mielestä jätehuollossa on jäteastian tyhjentäminen sovitun aikataulun mukaisesti.

Tiedot käyvät ilmi Vestia Oy:n teettämästä asiakastyytyväisyyskyselystä. Kyselyyn vastanneista 90 prosenttia pitää yrityksen jätehuollon hintoja sopivina. Lähes kaikki vastanneet (98 prosenttia) arvoivat asuinkiinteistönsä jätehuollon erittäin toimivaksi.

Tärkein asia jätehuollossa on jäteastian sovitun mukainen tyhjentäminen. Tätä mieltä oli lähes 90 prosenttia vastaajista. Toiseksi tärkeimpänä asiana jätehuollossa pidetään ekopisteiden riittävää määrää ja niiden tyhjentämistä (75 prosenttia). Kolmanneksi tärkeimpänä asiana koetaan jätteiden hyötykäyttö (67 prosenttia).

Vestia Oy:n toiminta koetaan myös vastaajien keskuudessa ammattitaitoisena ja erityisesti asiakaspalvelu sai kiitosta asiantuntevuudestaan ja ystävällisyydestään. Vastauksista kävi myös ilmi, että asiakkaat lajittelevat ja kierrättävät jätteensä hyvin ja kokevat pääsevänsä niistä helposti eroon.

Vestia Oy:n asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin ulkopuolisen yrityksen toimesta Vestia Oy:n verkkosivuilla ja lähettämällä kyselylinkki asiakkaiden sähköpostiin. Vastauksia kyselyyn saatiin kaikkiaan 1051 asiakkaalta.

Vastaajien sukupuolijakauma meni tasan. Suurin osa vastaajista asui omakotitalossa Ylivieskan taajamassa 1–2 henkilön taloudessa.

Vestia Oy toteuttaa asiakastyytyväisyyskyselyitä toiminnan arvioimiseksi ja kehittämiseksi säännöllisin väliajoin. Yhtiön omistaa 16 Pohjois-Pohjanmaan eteläosan ja Keski-Pohjanmaan pohjoisosan kuntaa.

#